Selasa, 09 November 2010

Jika Aku Jatuh Cinta...

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-MU,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu    

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut PadaMU
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta Nafsu

Ya Robbana jika aku jatuh hati
 Jagalah hatiku padanya
 Agar tidak berpaling daripada hatiMU
Ya Rabbul Izzati jika aku rindu

 Rindukanlah aku pada seseorang
 Yang merindu syahid di jalanMU
Ya Allah jika aku menikamati Cinta kekasihMU

Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat disepertiga malam terakhirMU

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindu-MU,
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepadaMU
Amiinn..